I love sewing … pros and cons

Czy kiedykolwiek zastanawialiście się nad wartością dodaną jaką niesie ze sobą POPRAWA JAKOŚCI W PRZEWADZE NAD ILOŚCIĄ W produkcji ciuchów na świecie oraz poprawa świadomego wyboru?

Właśnie taka myśl przemknęła mi przez głowę dobrych parę lat temu.

Żyjemy w świecie więcej znaczy lepiej. Z każdej strony docelowy Klient jest zachęcany do porzucenia czegoś starego i wejścia w coś nowego. Czy oglądacie czasem filmy z czasów kiedy masowa produkcja/industrializacja jeszcze nie rozwinęła się na dobre? Imponuje mi tamta precyzja wykonania indywidualnie skrojonych strojów, trwałość i być może pozorna, ale jednak, prostota. Czy dzisiaj możliwe jest aby uzyskać trwalszą satysfakcję z zakupu? Nie wiem czy takie podejście jest dobre – sami oceńcie – slow – wearing, slow- buying, ale przedtem slow – decision making. Ja myślę, że tak, a do sukcesu potrzebna jest analiza własnych potrzeb i stałe doskonalenie, zgodnie z filozofią Kaizen, która zakłada proces ciągłego doskonalenia. Podejmując decyzję z rozsądkiem, będziemy bardziej zadowoleni z zakupu przy jednoczesnych przyszłych korzyściach dla producenta, który zostanie również lepiej oceniony i wybrany ponownie. Jak pokazują badania, konsumenci są w stanie zapoznać się z całością wartości i cech zakupionych wyrobów, dopiero po jakimś czasie od momentu zakupu, stąd świadomość własnych potrzeb i preferencji, ale też cech dostępnych marek towarów jest ważna. Myślę, że świadomy Klient to bardziej zadowolony Klient.

Kilka ważnym informacji. Producenci oferując swoje wytwory oferują nam jakość za daną cenę. Produkty ulegają także segmentacji w ramach danej marki. CCC – czyli ‚cena czyni cuda’ – nie jeden z nas spotkał się już z tym określeniem. Nie mniej jednak, w zależności od zasobności portfela i chęci przeznaczenia określonej sumy pieniędzy na dany towar, możemy celować w  daną półkę towarów o określonej i w zasadzie gwarantowanej nam jakości. Gwarantem jakości jest nie tyle osoba markująca swoim wizerunkiem reklamowym dany towar, co procesy kontroli jakości, które prowadzone w przedsiębiorstwach produkcyjnych mają za zadanie uniknięcie w przyszłości procesu reklamacyjnego Klienta. Zgodnie z zasadą marketingu – niepochlebna opinia niesiona z ust do ust znaczy więcej niż inna.

Z uwagi na ogromną ilość stylów, materiałów, innych czynników decyzyjnych, ciężko jest opanować emocje, które towarzyszą nam w procesie zakupu, zwłaszcza przy ograniczoności dostępnego czasu wyboru. Warto jednak, aby każdy kupujący był także menedżerem własnej tożsamości, bowiem spora część konsumentów gubi się w coraz większym szumie informacji przedstawiających konkretne wizerunki, w które można się wcielić poprzez konkretny wygląd. Nie polecam unikania wyboru dostępnych stylów, lecz kreowania własnych w oparciu o dostępne, tak aby nie czuć się jak na balu przebierańców.

o mnie zdj 2

Konkludując, poprawa jakości zarówno procesu wyboru jak i kupowanych rzeczy, niesie długofalowe korzyści dla lepszych producentów i zadowolonych konsumentów.

Pozdrawiam.

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

w

Connecting to %s